Ο αρνητισμός στη ζωή μας

Συχνά πολλοί άνθρωποι βιώνουν δύσκολες καταστάσεις κι έρχονται αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα. Όμως, ακόμη και στις πιο δυσχερείς συνθήκες ο τρόπος σκέψης μας μπορεί να μας οδηγήσει στον αρνητισμό και την απαισιοδοξία.

  1. Η τελειομανία
    Το να προσπαθεί συνεχώς κάποιος να είναι τέλειος σε όλα, του προκαλεί έντονο άγχος ενισχύοντας το συναίσθημα της αποτυχίας.
  2. Το να κρίνει κάποιος τον εαυτό του και τους άλλους συνεχώς.
    Όταν κρίνουμε κάτι ή κάποιον μπαίνουμε στη διαδικασία να σχολιάζουμε τα αρνητικά στοιχεία παραγκωνίζοντας τα θετικά, γινόμενοι έρμαιο των αρνητικών σκέψεων.
  3. Το να αμφισβητεί κάποιος τον εαυτό του ή τους άλλους, αναζητώντας συνεχώς τι θα συμβεί λάθος.
  4. Το να αναμένει κανείς συνεχώς ότι κάτι κακό θα συμβεί, άλλοι το αποκαλούν κι ως κακό προαίσθημα.
  5. Το να ανησυχούμε συνεχώς. Το συναίσθημα της ανησυχίας όχι μόνο δεν ωφελεί αλλά επηρεάζει αρνητικά την υγεία και τον ύπνο.
  6. Το να παραπονιέται κανείς συνεχώς για κάθε τι που δεν συμβαίνει όπως ο ίδιος θα ήθελε. Αν επικεντρωνόμαστε μόνο στα αρνητικά πώς θα απολαύσουμε τα θετικά που συμβαίνουν στη ζωή μας; Αν κάτι δεν μας αρέσει μπορούμε να προσπαθήσουμε να το αλλάξουμε αντί να γκρινιάζουμε γι’ αυτό.
  7. Το να προσπαθεί κάποιος να ελέγχει τα πάντα. Όπως είναι φυσικό δεν μπορούμε να ελέγχουμε τα πάντα, με αποτέλεσμα όταν το διαπιστώνουμε αυτό, να μας απογοητεύει και να μας στενοχωρεί.

Δρακοπαναγιωτάκη Ευγενία, Φιλόλογος, Med, Εξειδίκευση Παιδοψυχολογίας & Μαθησιακών δυσκολιών & Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Σύμβουλος γονέων, παιδιών & εφήβων